Sunday, February 17, 2013

Soalan yg kerap ditanya oleh pengguna baru As Beauty

Assalamualaikum pada semua..

Tengah lunch ke masing2? Hihi.. Saya baru je nak masak lunch. Waktu pagi memang biasenya saya sibuk menguruskan order pelanggan. Pagi saya packing dan tengah hari saya akan pos. So masak tu mmg lambat sikit. 😜

Oklah, sy bukan nk cerita kisah lunch saya.. Hihi.. Tapi hari ni nk share dengan korang soalan2 yang lazim saya terima daripada para pelanggan terutama yang baru jer menggunakan As Beauty..

Memang raaaaamaiii sangat yang akan mengalami dan menempuhi proses penerimaan & pemulihan ni.. Yelahh.. Selama ni kita banyak guna produk yang berasaskan kimia.. As Beauty ni plak berasaskan bahan semulajadi. Jd die mmg saaaangat sensitif pada produk yang mengandungi bahan kimia yang tinggi. Tapi proses rawatan ni x lama.. Cuma apa yang perlu korang lakukan ialah BERSABARRRR...

Jom baca apa yang soklan yang sering ditanya..

1. Muka saya jenis yang berminyak/berjerawat, sesuai tak pakai produk ini?
= Insyaallah As Beauty sesuai dengan semua jenis kulit, tapi haruslah diingat, semua dengan izin dari Nya. As Beauty terkenal muka atas muka, anda tak akan meragui keberkesanannya.

2. Kenapa kawan saya pakai tak mengelupas, tapi sy pakai mengelupas dan keluar jerawat kecil2 pula?
= Kulit individu adalah tak sama, ada kesan yang cepat, ada kesan yang lambat. Bergantung pada jenis kulit dan masalah yg dihadapi. Juga kesan daripada penggunaan produk yang terdahulu yang dikhuatiri mengandungi bahan kimia. Tapi tak perlu risau, semua proses ini bersifat sementara. Bagusnya semua kotoran dikeluarkan dari muka, cuma perlu sabar utk seketika.

3. Sy pakai dah 2 minggu tapi rasa pedih n gatal?
= Itulah adalah NORMAL. Proses rawatan sedang berlaku. Pedih tu terjadi akibat pengelupasan halus yang tak nampak oleh mata kasar. Gatal-gatal pula terjadi akibat pengeluaran toksin (proses detox) dan kemungkinan pengguna menghidap resdung.

4. Adakah cara penggunaan saya betul?
=Ya. Soalan ini paling penting. Pastikan anda menggunakan as beauty dengan cara yang betul seperti yang dicatatkan di flyers. Sangat penting utk mengetahui jenis kulit anda sendiri. Jika kulit yang dikategorikan sensitif, memadai pakai nipis dan dibantu dengan air, supaya kulit tak terkejut dan tiada perubahan drastik terjadi.

5. Boleh tak sy pakai foundation/bedak selepas pakai day cream?
= Boleh. Pastikan bedak & foundation yang bersesuaian. Cuma utk peringkat awal rawatan tak digalakkan utk campur dengan produk lain bagi mempercepat dan memudahkan proses rawatan.

6. Wanita hamil boleh pakai tak produk ini?
= Boleh. Produk as beauty tidak mengandungi sebarang bahan kimia. Bahan asasnya semua dari alam semulajadi. Selamat. Yang kita risaukan hormon yang tak stabil oleh wanita hamil itu sendiri.

InsyaAllah..

Sumber : As Beauty Official Page

3 comments:

  1. nak tau bahan kandungan secara detail..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I akan buat 1 entry khas utk bgtau content brg in details.. Soon..

      Delete
  2. Sya da pkai dua mgu..slpas sy cci mke dgn sabun kulit sy jd tegang sgt dan bila sy snyum jd kedut,kering dan kasar

    ReplyDelete