Tuesday, March 19, 2013

Bisnes Online..

Saya teringat dulu ketika mula2 saya menjual As Beauty.. Mase tu saya promo di personal facebook saya.. Kelakar pun ada.. Mana taknya.. Hari2 upload pic sendiri yang konon2 cun melecun tu dan tag minimum 40 orang.. Hahaha.. Mesti org2 yg kene tag tu rimas,kan?? Tulah.. Mase tu jahil sikit pasal etika berbiz online nih.. Suke2 hati tag orang.. Pastu tag orang yang sama sampai 4,5 kali.. Ish, ish, ishh... Memang penjual yang xberetika. Main ceroboh jer personal fb orang..

Sekarang sejak ada kesedaran, xtag lagi orang.. Lagipun rasenye ramai dah tau saya ni penjual As Beauty.. Hehehe.. Sekarang saya banyak promo melalui blog pula.. Tukar angin.. Atau dalam kata lainnya, tukar strategi.. Hehehehe..

Saya dah pakai & dah jual as beauty ni hampir setahun setengah jadi macam2 jenis masalah dah saya jumpa.. Pengalaman2 itu memang sgt berharga.. Xkan dapat di mana2.. Bukan sahaja pengalaman selesaikan masalah muka orang.. Tapi macam2.. Bila dah biz ni baru tau.. Hati pelanggan kena jaga.. Kene prihatin.. Kene ambil berat.. Kena ambil tahu.. Kene ingat alamat die.. Macam2 lah.. Seronok sangat.. Bila pelanggan bagi feedback puas hati hilang terus penat lelah kita consult die.. :-)

Sejak mula berbiz online nih, saya dah mula ada ramai kawan.. Ntah dari mana2.. Xkira tua muda.. Semua dah mcm member lama.. Xsangka.. Xpenah sangka berbiz ni sebenarnya kite bukan hanya dapat jual barang tapi dapat meramaikan kawan dan merapatkan ukhwah.. Paling best, kawan2 sejak tadika pun dah contact balik sejak berbiz nih..

Hehehe.. Mlm ni xde citer pasal produk.. Saje nak share dengan korang pegalaman berbiz as beauty nih.. Act ade juga yang sedih n kadang2 meroyan juga tapi biarlah.. Kalau diingat2 mmg kite ni x kemana... Jadi fikir yang seronok jer.. Supaya emosi kite ni sentiasa stabil n nk layan pelanggan pun seronok jer.. Xde stress2.. Hehe..

Pada korang yang nk berbiz online, pilihlah biznes yang anda suka.. Bila kita buat apa yang kita suke.. Automatik kite sendiri xde rase terpaksa dan penat bila nk layan customer.. Percayalah....

Selamat malam.. Semoga bermimpi yang indah2...

No comments:

Post a Comment